Archive for March, 2010

daily news

March 26, 2010

Tanya Babun: ala Beruk…x g j0m heboh ke??dah bosan sgt 2?

Jawabnya Beruk : adeyh.. Beruk xbrap0 suk0 tmpt sumbak g2.. Tmb0h2 klate.. Sgal0 cerup h0k mai alik gu0 muse, kuala krai pkak g serbu blak0 2 gak, phm2 jah la..

Dijawabnya lagi Babun: a’ah,btl2…sama r cm Babun pn..x minat sgt tmpt2 cm2..Babun pn x g jgk..mls la..huhu.x sohor pn..huhu.kn?

Jawabnya Cerdik Lagi Pandai-

Ape, ko ingat jakun sangat ke orang Gua Musang, Kuala Krai tu? Ingat kampung dalam hutan ke? Macam ko tu bandar la sangat?Mak bapak moyang nenek datuk ko dulu pon asal dari kampung jugak. Masa zaman primitif tokkong tonggek dulu, suku sakat ko pakai cawat kote jugak, tutup dengan daun pisang jer,datang dari kampung jugak.Ntah-ntah sekarang nie datuk ko ada lagi duduk dalam gua. Aku tengok muka sorang-sorang, dressing, takde pon nampak ‘bandar’? Macam cultural shock ada la dengan rambut macam tu. Dahla gemuk, ketiak dengan bontot sama masam.Pergh.

Pemyakit tak sedar asal usul ini dipanggil ” SIMPTON BESAR TETEK DARI OTAK”.

Advertisements

daily news

March 26, 2010

Poksu: Orlando Bloom, kalu depe tu ado ‘www.”, tu maksud dio internet ko?

Orlando Bloom: ‘ i nak cakap ape lagi!!!’

*****

Orlando Bloom: Poksu, ambik la nombor customer line office Weststar nie, nati tanyo dio ado kijo kosong ko dop.

Poksu: Malah eh Poksu.. Poksu takut dio sibuk tok laye jah kalu kito tepon ofis.

Orlando Bloom: Mano ado tok laye.Namo pon customer line.

Poksu: Yie tepon la esok, pahtu yie mitok “nombor handset ketuo HR teruh’, sene sket Poksu nk kecep.

Orlando Bloom: ‘ i nak cakap ape lagi?!!’

*****

Orlando Bloom: Aik, Poksu tok gie kijo lagi arini ko?

Poksu: Malah eh Poksu nok gie kijo sminggu. Bose Poksu keno aroh wak gotu goni ko ketuo-ketuo sano.Poksu tau la kijoe Poksu. Dio dulu-dulu pon malah gini jugop maso jadi kuli.

Orlando Bloom: ‘ i nak cakap ape lagi?!!’

daily news

March 25, 2010

Aku dan dia.

Manusia ini seumpama patung kayu.
Setiap pahatan yang Tuhan bagi,
adalah untuk membentuk patung kayu yang
lebih teliti, cantik dan kemas sifatnya.

daily news

March 24, 2010

.

.

.

.

.

.

*aku dalam dilema.